Below you’ll find articles published in professional journals:
BCO Onderwijsadvies (z.d.). Met mindmappen kun je de nieuwsgierigheid prikkelen. Verkregen op 9 mei 2017, van http://www.bcoonderwijsadvies.nl/metmindmappenkunjedenieuwsgierigheidprikkelen
Jenniskens, R. (2017). Hebben bomen hersenen? Sense, 21(3). 9-10.
Stokhof, H. J. M. (2014). Intrinsieke motivatie en vraaggestuurd leren. Mensenkinderen, 144, 19-21.
Stokhof, H. J. M. (2015). Creativiteit en de kunst van het vragen stellen. Chronos, 10, 20-24.
Stokhof, H. J. M. (2016). Samen onderzoeken en ontwerpen met digitale mindmaps. In B. de Vries (Ed.), Ontwerpen van onderwijs: Trend voor de toekomst. Lectoraat ontwerpen van innovatieve leerarrangementen. Kenniscentrum Kwaliteit van Leren. Nijmegen: Hogeschool Arnhem Nijmegen.
Stokhof, H. J. M. (2018). Leiding geven aan de implementatie van vraaggestuurd leren. BSM, 8, 16-19.
Stokhof, H. J. M., & Lemans, B. (2019). Nieuwsgierige vragen oproepen. JSW, 104(2), 40-50.
Stokhof, H. J. M., De Vries, B. & Derks, M. (2018). Vraaggestuurd samenwerken aan samen opleiden. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 39(4), 50-62.
Stokhof, H. J. M., De Vries, B., Bastiaens, T., & Martens, R. (2016). Eigen leervragen in mindmaps. JSW, 101(4), 18-21.
Stokhof, H. J. M., De Vries, B., Bastiaens, T. & Martens, R. (2017). Geef ruimte aan nieuwsgierigheid. Didactief 47(1-2), 54-55.
Stokhof, H. J. M., Sluijsmans, D., Van Vlokhoven, H., & Peters, M. (2012). Mind the map. Mindmaps inzetten voor vraaggestuurd leren. Kennisnet Onderzoeksreeks, 37.
Wintermans, I., & Stokhof, H. J. M. (2019). Help, al die vragen! JSW 104(4), 32-35.