• Scenario
  • Onderzoek
  • Contact
  • Nederlands
  • English
    • Cart

      0
Login
Vraaggestuurd LerenVraaggestuurd Leren
  • Scenario
  • Onderzoek
  • Contact
  • Nederlands
  • English
    • Cart

      0

Wetenschappelijke artikelen

  • Home
  • Wetenschappelijke artikelen

Dit is het proefschrift dat de basis vormt voor deze website over vraaggestuurd leren:

Stokhof, H. J. M. (2018). How to guide effective student questioning. Design and evaluation of a principle-based scenario for teacher guidance (Unpublished doctoral dissertation). Open University, Heerlen, The Netherlands.

Hieronder vind je artikelen over vraaggestuurd leren gepubliceerd in wetenschappelijke tijdschriften:

De Vries, B., Schouwenaars, I., & Stokhof, H. J. M. (2017). Turning teachers into designers: The case of the ark of inquiry. Science Education International, 28(4), 246-257.

Hartwig, K., Stokhof, H., & Fransen, P. (2020). A New Country, New University, New School. How do I cope? International Student Experiences. Journal of International Students, 10(2), 51-70.

Stokhof, H., de Vries, B., Bastiaens, T., & Martens, R. (2018). To adopt or reject? Testing the robustness of a principle-based scenario for guiding effective student questioning. Educational Design Research, 2(1), 1-23.

Stokhof, H. J. M., De Vries, B., Bastiaens, T., & Martens, R. (2020). Using mind maps to make student questioning effective: Learning outcomes of a principle-based scenario for teacher guidance. Research in Science Education, 50(1), 203-225. doi:10.1007/s11165-017-9686-3

Stokhof, H., De Vries, B., Bastiaens, T., & Martens, R. (2019). Mind map our way into effective student questioning: A principle-based scenario. Research in Science Education, 49(2), 347-369. doi:10.1007/s11165-017-9625-3

Stokhof, H. J. M., De Vries, B., Bastiaens, T., & Martens, R. (2017). How to guide effective student questioning? A review of teacher guidance in primary education. Review of Education, 5(2),123-165. doi:10.1002/rev3.3089

Stokhof, H. J. M., De Vries, B., Bastiaens, T., & Martens, R. (2017). Context and implications document for: How to guide effective student questioning? A review of teacher guidance in primary education. Review of Education, 5(2),166-170. doi:10.1002/rev3.3090

Hieronder vind je hoofdstukken in wetenschappelijke literatuur over vraaggestuurd leren:

Stokhof, H.,& Fransen, P. (2017).“Let’s focus on exploration”: Developing professional identity of international students as global teachers in a question-driven practicum. In G. M. Barton & K. A.Hartwig (Eds.), Professional learning in the workplace for international students: Exploring theory and practice (pp.239-258). Springer.

Stokhof, H. (2019). Hoofdstuk 1: Vragen leren stellen. In S. Dekker, J. van Baren-Nawrocka, M. de Boer (Reds.), Wetenschappelijke doorbraken de klas in! Kleding, Magneten en Protest (pp.11-17). Nijmegen: Wetenschapsknooppunt Radboud Universiteit.

Hieronder vind je onderzoeksrapporten op het gebied van vraaggestuurd leren:

Stokhof, H. J. M., & De Vries, B. (2009). Naar meer gestructureerde vrijheid. Leerstofborging in vraaggestuurd leren. Nijmegen: HAN.

  • Hulpmaterialen
  • Laatste nieuws
  • Onderzoek van studenten
  • Presentaties
  • Vakbladartikelen
  • Wetenschappelijke artikelen

Education WordPress Theme by ThimPress. Powered by WordPress.

  • Privacy
  • Terms
  • Sitemap
  • Purchase

Login with your site account

Lost your password?

  • Scenario
  • Onderzoek
  • Contact
  • Nederlands
  • English