• Scenario
  • Onderzoek
  • Contact
  • Nederlands
  • English
    • Cart

      0
Login
Vraaggestuurd LerenVraaggestuurd Leren
  • Scenario
  • Onderzoek
  • Contact
  • Nederlands
  • English
    • Cart

      0

Leerdoel

  • Home
  • Blog
  • Leerdoel
  • Aanpak leerdoel

Aanpak leerdoel

  • Posted by profskills
  • Categories Leerdoel
  • Date maart 23, 2016
  • Comments 0 comment

Aanpak formuleren leerdoel.

  1. Bedenk zelf een onderwerp waar je je op wilt ontwikkelen (kies je leerdoel binnen jouw persoonlijk aandachtsgebied)
  2. Gebruik om je leerdoel én de acties te toetsen (NB: niet om je leerdoel op te stellen, want dan loop je sneller vast of is de kans groot op een veel te lang en ingewikkeld leerdoel.). Is je leerdoel:
  3. Beschrijf waarom je dit persoonlijke leerdoel kiest. Hoe draagt dit volgens jou bij aan het worden van een betere software-ontwikkelaar / ISM-er / CMD-er?
  4. Beschrijf niet wat je wil leren, maar wat je wilt hebben .
  5. Beschrijf het dat je zichtbaar laat zien als je je leerdoel hebt gehaald.
  6. Gebruik werkwoorden en schrijf .
  7. Formuleer je leerdoel positief.
    • Voorbeeld: ‘Ik laat mensen uitpraten.’ (in plaats van: ‘Ik moet niet zo ongeduldig zijn’)
  8. Beschrijf concreet welke acties je onderneemt om je leerdoel te bereiken.
    • Voorbeeld. ‘Ik laat mensen uitpraten. Dat doe ik door in twee vergaderingen mijn hand op te steken als ik iets wil zeggen en pas het woord te nemen als de voorzitter mij het woord geeft. Na deze vergaderingen vraag ik feedback aan mijn projectgenoten op mijn leerdoel.
  9. Bespreek je concept-leerdoel(en) met je projectgenoten:
    1. Review de formulering van ieders leerdoel.
    2. Dus: voordat je het leerdoel inlevert moet het eerst gezamenlijk (door minimaal één ander) serieus en aantoonbaar gereviewd zijn. Bevraag elkaar hierbij bijv. op:
  • gaat het je helpen een nog betere softwareprofessional / CMD-er te worden ?
  • is het voldoende uitdagend met het oog op je eerdere ervaringen in projecten of je kernkwaliteiten?
  • Vraag elkaar tips bij het opstellen van je leerdoel en feedback op de acties die je onderneemt. Leg die feedback vast: als bewijsmateriaal én je kunt het prima gebruiken in je verantwoordingsverslag.

Voorbeelden SMART uitwerkingen:
PDF 1
PDF 2

 

  • Share:
profskills

Previous post

Communicatie
maart 23, 2016

Next post

Ethiek
september 14, 2016

You may also like

Afleiding
20 november, 2018

Geconcentreerd werken m.b.v. de Pomodoro techniek Video over uitstelgedrag

course / projectfase
26 september, 2016

Thema’s rondom leren, zie items in het submenu (leerdoelen, ethiek, enz).    

Leave A Reply Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • Hulpmaterialen
  • Laatste nieuws
  • Onderzoek van studenten
  • Presentaties
  • Vakbladartikelen
  • Wetenschappelijke artikelen

Education WordPress Theme by ThimPress. Powered by WordPress.

  • Privacy
  • Terms
  • Sitemap
  • Purchase

Login with your site account

Lost your password?

  • Scenario
  • Onderzoek
  • Contact
  • Nederlands
  • English