• Scenario
  • Onderzoek
  • Contact
  • Nederlands
  • English
    • Cart

      0
Login
Vraaggestuurd LerenVraaggestuurd Leren
  • Scenario
  • Onderzoek
  • Contact
  • Nederlands
  • English
    • Cart

      0

Kwaliteit

  • Home
  • Blog
  • Kwaliteit
  • Fase 2: maken instructie

Fase 2: maken instructie

  • Posted by profskills
  • Categories Kwaliteit, Onderzoeken, PDCA
  • Date februari 28, 2016
  • Comments 0 comment

Je gaat met je team de uitkomsten van het onderzoek gebruiken om een instructie te maken en vervolgens omzetten in een demo. Nu eerst het maken van de instructie.

stap 1. Definieer kwaliteit:

  1. Definieer met je team wat jullie onder instructie verstaan (sla de boeken er eens op na).
  2. Beschrijf het doel van de instructie. Wat moet volgens jullie de instructie bewerkstelligen / in beweging zetten bij anderen?
  3. Beschrijf de succescriteria van de instructie: welke maatstaven hanteren jullie als de eindgebruikers jullie instructie goed hanteren.

stap 2. Definieer product:

  1. Bepaal met je team welke uitkomsten van het onderzoek relevant zijn voor het komend project. Redeneer: “Daar heb je dadelijk in het project echt iets aan!!”
  2. In welke vorm gaan jullie vervolgens de instructie gieten? Zet 5 varianten op een rij, maak een keuze welke de beste is voor jullie onderwerp en onderbouw je keuze.
  3. Maak het eerste prototype van de instructie.

stap 3. Check kwaliteit:

  1. Is het prototype ok? Hoe weet je dat, voldoet jullie instructie volgens jullie aan succescriteria? Kom er achter of er verbeteringen nodig zijn, denk na met je team hoe je dit gaat aanpakken en ga aan de slag.

 

pdca2

 

Voorbeelden om te bespreken/te bekijken (waar e.e.a. aan verbetering mogelijk is):

conflicthantering,
motivatie en sfeer

  • Share:
profskills

Previous post

Projectmatig werken
februari 28, 2016

Next post

Oefening onderhandelen (2)
maart 5, 2016

You may also like

Fase 2. Formuleren doelstelling
5 maart, 2018

Bij de doelstelling stel je je de vraag waarom je dit onderzoek doet. De doelstelling is de reden van je onderzoek. De informatie die je in het onderzoek presenteert, heeft namelijk een doel. Wat wil je met deze informatie bereiken? …

Fase 1. Probleemanalyse
5 maart, 2018

De volgende vragen kunnen je helpen de probleemanalyse goed te definiëren (Verhoeven 2007): Hulpvragen (6 W’s) Wat is het probleem? Je bekijkt wat er niet wenselijk of onaanvaardbaar is. Wie heeft het probleem? Je bekijkt wie het probleem heeft: wie zijn …

Oefening hoofd- en deelvragen
5 maart, 2018

Om te oefenen met het kiezen van goede hoofdvragen vind je hier drie keer 4 hoofdvragen. Kies steeds de vraag die voldoet aan de gestelde eisen. 1. a. Hoe is de kerk ontstaan? b. Is het slim om een huis …

Leave A Reply Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • Hulpmaterialen
  • Laatste nieuws
  • Onderzoek van studenten
  • Presentaties
  • Vakbladartikelen
  • Wetenschappelijke artikelen

Education WordPress Theme by ThimPress. Powered by WordPress.

  • Privacy
  • Terms
  • Sitemap
  • Purchase

Login with your site account

Lost your password?

  • Scenario
  • Onderzoek
  • Contact
  • Nederlands
  • English